Jak wyjść z grantozy czynem i słowem? Kolejne szkolenie Gdańskiej Akademii Fundraisingu.

W piątek 26 kwietnia w godzinach 9:30-15:45 zapraszamy na bezpłatne szkolenie w ramach cyklu Gdańskiej Akademii Fundraisingu pt. „Stań na dwóch nogach, czyli jak wyjść z grantozy – projektowanie produktów i usług oraz budowanie partnerstw z biznesem”. Spotkanie poprowadzi Magda Jabłońska. 

Zapisy poprzez formularz: https://forms.gle/NyRXd5V9UUP3YqR7A 

Czy fundraiser jest sprzedawcą?

Poniekąd tak. Jego rolą jest zdobyć pieniądze lub inne dobra (materialne, cyfrowe, usługi itp) na rzecz organizacji, dla której pracuje. Aby zachęcić wybranego darczyńcę (biznesowego lub indywidualnego) musi mu przedstawić nie tylko misję i cele organizacji, ale przede wszystkim operować językiem korzyści, który sprawi, iż transakcja dojdzie do skutku. Pomiędzy nimi następuje wymiana, a ta zgodnie z opisem z “Encyklopedii Zarządzania” jest: “procesem, w którym dwie strony dobrowolnie decydują się na przekazanie czegoś wartościowego w zamian za otrzymanie czegoś innego, co uważają za równorzędną wartość. Może to obejmować wymianę towarów, usług, informacji, kapitału lub innych zasobów.”

I tu w głowach wielu liderek i liderów organizacji pojawia się pytanie : “ A jakież to towary, usługi czy zasoby mamy? Przecież my nic nie wytwarzamy, brakuje nam kapitału raczej.”

Czyżby? 

Takie myślenie zostało nam przekazane w spadku z czasów, gdy sektor obywatelski zaczynał się tworzyć, gdy był finansowany w zupełnie inny sposób, gdy były inne zasoby oraz inne zasady funkcjonowania organizacji pozarządowych. Ostatnia dekada zmieniła nam świat, a organizacja, która chce się utrzymać i rozwijać, musi stać twardo na dwóch nogach, czyli czerpać pieniądze na swoją działalność z kilku źródeł. Mariaż 3. sektora i biznesu nie jest już mezaliansem, tylko skutecznym lekiem na grantozę, na którą wiele NGO choruje niepotrzebne. A w podążaniu za trendem społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju (nie tylko biznesu), budowanie relacji międzysektorowej jest wręcz wymagane. 

Zapisz się na szkolenie, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym:

  • jak zacząć współpracę z biznesem?
  • jak diagnozować jego potrzeby?
  • jak stworzyć korzystną dla niego ofertę?
  • ale przede wszystkim jak zaprojektować produkty i/lub usługi, którymi będziesz mógł się wymienić z partnerem biznesowym. 

Jak zagadać, by zainteresować?

Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę o języku korzyści oraz o tym, jak “zagadać” do biznesu oraz jak go zainteresować w jednym zdaniu w formule “elevator pitch”.

Tę ostatnią umiejętność będzie można przećwiczyć na warsztacie z gościem specjalnym Klubu Fundraisera – Mateuszem Ostaszewskim, który opowie także o panowaniu nad komunikatami werbalnymi i tymi nie przy spotkaniu z potencjalnym partnerem biznesowym. 

Mateusze zajmuje się m.in. storytellingiem w marketingu i działa w Klubie Toastmasters Gdańsk. 👁️‍🗨️ Zobacz profil Mateusza: https://tiny.pl/dt62v

Więcej o zawodzie fundraisera i o Klubie Fundraisingu: https://fundacjarc.org.pl/fundraiser-zawod-przyszlosci-spotkania-z-ekspertami-w-ramach-klubu-fundraisera/ 

 

Zadanie finansowane ze środków Miasta Gdańska. 

wesprzyj nas

Kumulujemy dobrą energię

Chcesz uwolnić społeczną energię? Wesprzyj nas! Twoje pieniądze pomogą działać ludziom, którzy mają możliwości i czas, aby zmieniać rzeczywistość.