Siłownia dla NGO. Konkretna wiedza od #JA, by mówić #MY

Już wiecie, że Siłownia dla NGO, to kurs z niecodziennymi elementami związanymi z pielęgnacją dobrostanu. Wiecie także, jak ważne jest zaopiekowanie się własnymi potrzebami, by dobrze kierować zespołem. Jednak nie oszukujmy się – kluczem do wszystkiego jest zdobycie bardzo konkretnej wiedzy. I to jest największą wartością Siłowni dla NGO. Wartością merytoryczną i praktyczną.

Obowiązują zapisy przez formularz: 

  • grupa gdańska (zapisy do 16 sierpnia) FORMULARZ
  • grupa pomorska (zapisy do 16 września) FORMULARZ 

Merytorycznie.

Czyli w sposób godny uwagi, sięgający sedna sprawy i trzymający się głównego wątku i problemu. Jest to coś całkowicie odwrotnego od “lania wody”, które ma zapełnić upływające minuty i odwrócić uwagę. 
Merytoryczna. Taka jest właśnie wiedza przekazywana przez trenerki i trenera Siłowni dla NGO. Spośród olbrzymiej puli zagadnień z planowania, zarządzania, marketingu i finansów, wybieramy te najbardziej kluczowe i istotne dla danego etapu rozwoju organizacji. Siłownia dla NGO nie ma podać całej wiedzy na tacy, tylko pomóc opracować plan, dać wskazówki na dalszą drogę i wyposażyć w odpowiednie narzędzia.  

Trenerzy tak opracowują swoje szkolenia, by uczestnicy mogli w komunikatach odnaleźć rozwiązanie na swoje problemy. Przygotowują się i właściwie szyją na miarę, bardziej niż przekazują tylko szablony. Bo szablony, manuale i instrukcje można sobie znaleźć w Internecie.  

Praktycznie.

Z założenia nie chcieliśmy tworzyć kolejnego kursu, który mówi o teorii, nawet jeśli byłby ona bardzo merytoryczna ;-). Bowiem niepodparta konkretnymi przykładami, pokazem dobrych praktyk i odnośnikami do rzeczywistości, wciąż pozostaje ona w chmurze życzeń. Szczególnie jeśli stoimy w miejscu. 

Praktykę łatwiej pokazać na własnych przykładach, opowiedzieć o swojej drodze do zdobywania i weryfikowania wiedzy, stąd też taki wybór naszej kadry trenerskiej. Jak się przekonacie, są to wszystko osoby, które zaserwują swoje osobiste doświadczenia i wywrócą dane zagadnienia na lewą stronę. 

Czas ich przedstawić!

Trenerki i trenerzy Siłowni dla NGO:

Magda Skorupka-Kaczmarek
Temat: „Zarządzania zmianą/kryzysem i ryzykiem i przeciwdziałanie wypaleniu”.
 
Gasi kryzysy, chociaż wody nie leje. Umie przewidzieć nieprzewidywalne, choć wcale nie jest powiedziane, że się to zdarzy. Jest przygotowana na plan A, B i C. Bywa że i D.  Również w kwestii wypalenia. Magda wie, jak ważne jest mówienie #JA zanim zacznie się używać #MY.
 
➡ od 2019 roku CEO agencji KomunikujMY. Wcześniej rzeczniczka prasowa Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza i Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Kierowała zespołami komunikacji i PR. Wieloletnia dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna m. in. w TV Canal +, TVP, radiowej Trójce czy Radiu Katowice. Wykłada komunikacje i marketing dla studentów zarządzania projektami budowlanymi PG. Współtworzyła też kampanie wyborcze w wyborach samorządowych, do Parlamentu RP i Parlamentu Europejskiego.
 
Marta Kosińska
Temat: „Pisanie wniosków na granty lokalne, regionalne, ogólnopolskie i międzynarodowe”
 
Marta potocznie zwana jest „Tą od wniosków”. Bo sława o jej skuteczności jest wręcz legendarna. Prawdą jest, że na konkursach o dofinansowania zna się jak nikt inny. Potrafi odszyfrować regulaminy i dobrze wskazać rezultaty. Biegle włada językiem urzędniczym i wie, co lubią czytać oceniający wnioski konkursowe. Pamięta o detalach, których nie może zabraknąć. Budżety i harmonogramy zjada na śniadanie. Głównie mówi #MY, choć staramy się też by mówiła #JA.
 
➡ ekspertka w zakresie pozyskiwania funduszy dla NGO, absolwentka Zawodowego Kursu Fundraisingu (Certified Fundraiser – 11) zgodnego ze światowymi kryteriami EFA (Excellence in Fundraising Training). Trenerka szkoleń, absolwentka Szkoły Trenerów Meritum dającej uprawnienia na poziomie 5 EQF (European Qualification Framework). Doradczyni organizacji pozarządowych w zakresie fundraisingu i PR. Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także Studium Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy dla Organizacji Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej. Absolwentka licznych szkoleń międzynarodowych i krajowych z tematyki projektowania zmiany społecznej, pracy na rzecz osób wykluczonych oraz specyfiki działania NGO, w tym Szkoły Liderów 2010. Od 16 lat z powodzeniem tworzy i koordynuje projekty w organizacjach pozarządowych w Gdańsku. Za inicjatywę i realizację wieloletnich działań „Edukacja Bez Tabu” oraz „Poradnia Bez Tabu” wraz z zespołem Poradni została uhonorowana Europejską Nagrodą Tolerancji Tolerantia 2012.

Łukasz Samborski
Temat: „Planowanie rozwoju organizacji. Planowanie strategiczne i perspektywiczne”

 Łukasz ciągle coś planuje. Łączy kropki i strategicznie je rozmieszcza na osi czasu. Organizację pozarządową postrzega jak swoistą maszynę, której tryby trzeba dobrze naoliwić, by chodziła gładko. Ale najpierw należy ją odpowiednio skręcić. Według instrukcji #prawiejakIKEA. Łukasz mówi #JA tylko w perspektywie #MY

➡ Związany jest z sektorem pozarządowym od 10 lat. Jest ekspertem w zakresie m.in. finansowania działań NGO. Wcześniej koordynator wielu projektów społecznych oraz edukacyjnych. Obecnie, poza pracą na stanowisku Dyrektora Fundacji RC, jest członkiem Rady Działalności Pożytku Publicznego VII Kadencji. Jest również członkiem Krajowego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej IV kadencji przy Ministrze Rodziny i Polityki Społecznej, w ramach którego pracuje w grupach roboczych ds. strategicznych oraz ds. akredytacji i standardów OWES. Członek Zarządu Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych. Współzałożyciel i Prezes Fundacji Rozwoju Społeczno-Gospodarczego PROSPEKT. Od lutego do grudnia 2021 roku członek zespołu eksperckiego przy Przewodniczącym Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w zakresie opracowania kształtu nowej ustawy o Radzie Dialogu Obywatelskiego. Współautor raportu pt. „Finansowanie organizacji pozarządowych przez JST w latach 2020 i 2021”. Absolwent Wydziału Ekonomicznego na Uniwersytecie Gdańskim, obecnie nauczyciel akademicki. Naukowe zainteresowania skupia wokół ekonomii, przede wszystkim aspektów finansowych w III sektorze.

Marta Dietrich
Temat:
Fundraising – ABC pozyskiwania funduszy. Zdobywanie i utrzymywanie darczyńców indywidualnych”. 

Marta zwykle jeździ po całym Pomorzu i przekonuje do rzecznictwa w towarzystwie swojej już słynnej drożdżówki. Gdy już się zatrzymuje w tym biegu, to tłumaczy NGOsom  jak ważne jest znaczenie działań fundraisingowych. Jest trenerką, która wyrzuciła nudę ze swoich prezentacji i postawiła na twarde fakty, choć snuje też różne teorie… Dietrich rymuje się ze słowami rzetelność i zadaniowość. Wie, że #JA musi się dzielić wiedzą, by #MY mogli się rozwijać. 

➡  Specjalistka ds. zarządzania zasobami ludzkimi i CSR, ukończyła SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny na kierunku Socjologia. Zanim przeszła do 3.sektora pracowała w biznesie jako headhunter i koordynator projektów. Ma doświadczenie we wdrażaniu baz danych typu CRM, planowaniu strategicznym i kształtowaniu wizerunku organizacji. Swoją przygodę z fundraisingiem rozpoczęła od pracy na rzecz Puckiego Hospicjum. Planowała, wdrażała i prowadziła komunikację z Darczyńcami w Fundacji Court Watch Polska. Jej 6 lat doświadczenia pracy w charakterze fundraisera pozwala skutecznie łączyć interesy różnych stron. Dziś fundraisingowo wspiera Fundusz Akumulator Społeczny, szkoli w temacie zdobywania środków poza grantowych organizacje z całego województwa. Na co dzień pracuje jako koordynatorka i ewaluatorka w Fundacji RC.  

Magda Jabłońska
Temat: „
Networking z biznesem oraz współpraca z administracją – partnerstwa CSR

O CSRze może gadać godzinami, a wizje partnerstw, które roztacza przed słuchaczami wydają się od razu prostsze i takie dostępne. Jej motto brzmi : “Każdy dzień to okazja do nawiązywania nowych relacji”. Niebezpiecznie jest z nią chodzić po mieście, bo widzi tysiące okazji do współpracy i co chwila się z kimś wita. Potrafi łączyć ludzi ze sobą, z czego wychodzą całkiem udane związki… partnerskie. Nie wierzy w dalszy rozwój 3. sektora bez udziału środowiska biznesowego. To ona wymyśliła hasło #JA, by mówić #MY.  

➡  Pracuje od ponad 25 lat. Zaczynała w dyplomacji, potem w branży eventowej, działach marketingu aż po sektor pozarządowy. W każdym z tych obszarów zajmowała się głównie budową wizerunku i tworzeniem treści. Jest całkiem niezłym copywriterem, kocha słowa, żonglowanie nimi oraz komunikowanie za ich pomocą wartościowych znaczeń. Posiada moc łączenia ludzi wokół małych i dużych spraw związanych z CSRem, w którym się aktualnie wyspecjalizowała. W 2016 roku wróciła z Warszawy do rodzinnego Gdańska i całkowicie przeniosła swoje moce przerobowe do sektora trójmiejskich organizacji pozarządowych. Od 2018 roku współpracuje ze Stowarzyszeniem Morena jako trenerka w tematyce promowania młodzieżowych projektów społecznych oraz działalności spółdzielni uczniowskich. W styczniu 2021 dołączyła do Fundacji RC, gdzie współtworzy Kreatywny Dział PR jako specjalistka ds. komunikacji i budowania partnerstw oraz jako doradczyni w Gdańskim Centrum Organizacji Pozarządowych w zakresie tych dwóch zagadnień. Jest pomysłodawczynią Spółdzielni Socjalnej Zeroban, która przerabia niepotrzebne materiały reklamowe na torby i różne akcesoria. Zafascynowana zagadnieniem ekonomii społecznej, promuje ją na każdym kroku. Najtrafniej pasuje do niej określenie „liderka zmian społecznych, która wymyśla, szkoli, doradza i sieciuje.”

Michał Urban
Temat:
Zmiany w prawie pracy”.

Przed Michałem kruczki prawne się nie ukryją. Zawsze jest na bieżąco ze zmianami i nie tylko wynajdzie je na piśmie, ale też wie, jak je wprowadzić w życie. Choć pewnie stąpa po prawnych i biznesowych ścieżkach, to tak samo dobrze zna świat III sektora.  Rozumie, jak ważne są głosy #MY, by mogło funkcjonować #JA.

➡ Dr Michał Urban to osoba, która od kilkunastu lat zajmuje się tematyką niepełnosprawności w różnych obszarach życia. Ukończył Studia Prawnicze Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie oraz podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi uzyskując tytuł Menedżer HR. Od 2006 r. merytorycznie związany z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem lub wykluczonymi, w szczególności z pracą z osobami z niepełnosprawnością. Wieloletni pracownik organizacji pozarządowych. Certyfikowany trener biznesu. Prowadzi kancelarię radcowską specjalizującą się m.in. w prawie danych osobowych, prawie pracy i prawie rodzinnym. Szczególnym zainteresowaniem darzy jednak prawo dotyczące osób z niepełnosprawnościami, prawo rentowe, orzecznictwo o niepełnosprawności, prawo
pomocy społecznej oraz prawo antydyskryminacyjne. Długoletni pracownik Fundacji INTEGRACJA. Na co dzień współpracuje z kilkunastoma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się osobami z niepełnosprawnością.

Sylwia „Nikko” Biernacka
Temat: „Budowanie zespołu, delegowanie zadań i zarządzanie informacją zwrotną

Nikko zmiany zjada na śniadanie, obiad i kolację. Jej codziennością jest porządkowanie tego, co wydaje się niemożliwe do ogarnięcia. Wie, że #JA potrzebuje czuć wsparcie #MY.  

➡  Sylwia jest psychoterapeutką Gestalt w trakcie szkolenia. Pracuje również jako trenerka, konsultantka kryzysowa, tutorka, trenerka wzmacniania odporności psychicznej, facylitatorka dialogu w sytuacjach konfliktowych.
Przez 16 lat zarządzała Fundacją Machina Zmian. Zainicjowała ruch na rzecz powstania dostępnych plaż w Polsce „Plaże dla wszystkich” i wiele innych projektów społeczno-artystycznych. Od 20 lat pracuje na sali warsztatowej jako trenerka edukująca osoby pracujące w organizacjach pozarządowych i samorządach.
Obecnie towarzyszy osobom znajdującym się w decydujących momentach życia w pogłębianiu świadomości swojego doświadczenia, wzmacnianiu odporności psychicznej oraz byciu w autentycznym i uważnym kontakcie ze sobą, innymi istotami i światem.
Wspiera w odnajdywaniu poczucia przynależności, w odpoczywaniu, sięganiu z odwagą po wsparcie i nowe. 

Marta Szadowiak
Temat:
“Komunikacja zewnętrzna, promocja, marketing i kanały komunikacji”.

Marta jest mistrzynią media relations i budowania relacji z mediami tradycyjnymi, więc nie musi dobijać się do dziennikarzy drzwiami i oknami. Jest źródłem inspiracji i kopalnią wiedzy. Zdyscyplinowana project manager z bogatym doświadczeniem w event marketingu. Wie, jakie komunikaty kryją się za #MY i kiedy warto mówić #JA. 

➡ Pomysłodawczyni i organizatorka przedsięwzięć kulturalnych (m.in. koncertów oraz wystaw, happeningów artystycznych czy imprez studenckich). Kolekcjonerka wrażeń i przeżyć, smakuje świata podczas podróży dużych i małych. Wieloletnia producentka Blog Forum Gdańsk – najważniejszego spotkania twórców internetowych w Polsce. Wraz z zespołem stworzonej przez siebie agencji Projekt PR zdobywała najważniejsze w Polsce nagrody w branży public relations: Złoty Spinacz 2015 w kategorii social media za akcję #OddajSerce dla Dawca.pl; dwa Srebrne Spinacze 2020 w kategorii PR miejsca, miasta lub regionu za „Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki realizowany przez #KoalicjaLetnichFestiwaliLiterackich, a w kategorii PR pro bono za wspieranie akcji #ZostańzMuzyką Polskiej Fundacji Muzycznej.

Wykładowczyni akademicka, twórczyni kierunków studiów podyplomowych na WSAiB w Gdyni oraz WSB w Gdańsku.

Projekt współfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

wesprzyj nas

Kumulujemy dobrą energię

Chcesz uwolnić społeczną energię? Wesprzyj nas! Twoje pieniądze pomogą działać ludziom, którzy mają możliwości i czas, aby zmieniać rzeczywistość.