Trenerki i trenerzy kursu #Silny3sektor 2025

 #Silny3Sektor to kompleksowy program szkoleniowo-mentoringowy skierowany do liderów i pracowników organizacji pozarządowych z województwa pomorskiego, szczególnie tych młodych (do 2 lat działalności) lub reaktywowanych po zastoju, które swoją działalność opierają głównie o wolontariat.

W ramach projektu zapewniamy ponad 150 godzin wsparcia. W tym szkolenia, doradztwo indywidualne i konsultacje strategiczne. Sprawdź, kto poprowadzi spotkania!

Trenerki i trenerzy Siłowni dla NGO:

Marta Szadowiak
Temat: Komunikacja zewnętrzna, promocja, marketing i kanały komunikacji

Agentka zmiany, kulturoholiczka, mistrzyni łączenia    kropek i ludzi. Od 1 października 2024 roku dyrektorka  Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku. 

Pomysłodawczyni i organizatorka wielu przedsięwzięć kulturalnych (m.in. koncertów oraz wystaw, happeningów artystycznych czy imprez studenckich). Wieloletnia producentka Blog Forum Gdańsk – najważniejszego spotkania twórców internetowych w Polsce czy Forum Dialogu Gdański Areopag.

Wraz z zespołem stworzonej przez siebie agencji Projekt PR tworzyła i także realizowała strategie komunikacji dla podmiotów prywatnych i samorządowych, za które zdobywała najważniejsze w Polsce nagrody w branży public relations: Złoty Spinacz 2015 w kategorii social media za akcję #Oddaj Serce dla Dawca.pl; dwa Srebrne Spinacze 2020 w kategorii PR miejsca, miasta lub regionu za “Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki realizowany przez #Koalicja Letnich Festiwali Literackich, a w kategorii PR pro bono za wspieranie akcji #ZostańMuzykiem Polskiej Fundacji Muzycznej. 

Wykładowczyni akademicka na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni oraz na Uniwersytecie Gdańskim.  

Kolekcjonerka wrażeń i przeżyć, smakuje świata podczas podróży dużych i małych.

Łukasz Murawski
Temat: Fundament marki, czyli jak podnieść efektywność działań marketingowych
Strateg marki. Od początku drogi zawodowej związany z szeroko rozumianą komunikacją. Był właścicielem i współwłaścicielem agencji marketingowych, ale od kilku lat pracuje jako niezależny doradca (www.lukaszmurawski.pl) i skupia się wyłącznie na dziedzinie, jaką jest branding. Jest zwolennikiem upraszczania skomplikowanych teorii – po ludzku tłumaczy zagadnienia związane z budowaniem marki.

Na co dzień pomaga firmom odróżnić się od konkurencji i podnieść efektywność działań marketingowych. Posiada kilkanaście lat doświadczenia w pracy z klientami z różnych branż. Tworzył strategie marek dla dużych ogólnopolskich spółek, firm z sektora MŚP, mikro firm, instytucji kultury, start-upów oraz organizacji pozarządowych (NGO).

Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Doradza przedsiębiorcom w inkubatorach przedsiębiorczości i instytucjach wspierających biznes.

Od 2010 roku zdobywa doświadczenie jako wykładowca akademicki, ucząc budowania marki, personal brandingu, a także psychologii konsumenta oraz psychologii marketingu i reklamy. Jest pierwszym w Polsce certyfikowanym przez Marty’ego Neumeiera „Brand Specialist”.

Swoją pasję do brandingu realizuję również jako autor artykułów branżowych, wywiadów oraz publikowanego w magazynie Marketer+ pierwszego w Polsce cyklu rozmów ze światowej sławy ekspertami w dziedzinie brandingu.

Tomasz Rykaczewski
Temat: Jak przygotowywać kosztorysy projektowe.

Przedsiębiorca i założyciel Domu Trenerów, trener biznesu z międzynarodową certyfikacją ACI. Z wykształcenia ekonomista po Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie wykładowca akademicki, doradca biznesowy w gdańskim OWES oraz inwestor indywidualny z ponad 8-letnim doświadczeniem. Zawodowo związany z zarządzaniem projektami, z pasji społecznik i fan optymalizacji procesów. Współzałożyciel Fundacji Prospekt.

Marta Dietrich
Tematy:
1. Wolontariat: Koordynatorzy wolontariatu i ich otoczenie (gdzie/ z kim / dla kogo i jak działamy)
2. Fundraising: Impact mapping – mapowanie wpływów w fundraisingu
Socjolożka. Specjalistka ds. zarządzania zasobami ludzkimi i CSR. Zanim przeszła do III sektora pracowała jako headhunter i koordynator projektów IT. Ma doświadczenie we wdrażaniu baz danych typu CRM, planowaniu strategicznym i kształtowaniu wizerunku organizacji. Lubi analizy i liczby. Implementowała i pracowała z bazą ponad 10. tys darczyńców. Koordynowała grupą ponad 3 tys. wolontariuszy. Jedna z realizatorek Gdańskiej Akademii Fundraisingu. Obecnie trenerka Fundacji RC i  badaczka w Pomorskiej Pracowni Badań Obywatelskich. Rzeczniczka Pomorskich NGO.

Prywatnie mama dwójki dzieci i fanka jazdy na rowerze.

Dorota Połom
Tematy:
1. Jak zbudować najbardziej efektywny zespół pracowników?
2. Przełam bariery i odważ się Mówić! Warsztaty z Wystąpień Publicznych

Z zawodu brand manager i wykładowca (ukończyła szkołę Trenerów Grupy ODiTK). Obecnie aktorka Bałtyckiego Teatru Różnorodności w Gdyni oraz konferansjerka,
a także koordynator sprzedaży i marketingu w Fundacji Bałtycki Teatr Różnorodności.

Przez ponad 25 lat zawodowo związana ze sprzedażą, budowaniem relacji i brandingiem (początkowo jako dyrektor handlu i marketingu, potem jako projekt i brand manager w agencjach brandingowych). Jest również trenerem prowadzącym szkolenia i warsztaty w dziedzinie: komunikacji, wystąpień publicznych, budowania relacji i wizerunku, umiejętności budowania i pracy w zespole kreatywnego myślenia i twórczego działania.
Frontmenka, zdobywczyni wielu nagród, w tym tytułu Kobieta Sukcesu 2011 przyznanego przez Marszałka Województwa Pomorskiego m.in. za zbudowanie wizerunku i osiągnięcia zawodowe.

Od 6 lat aktorka Bałtyckiego Teatru Różnorodności. Zagrała już w 2 bajkach, dramacie Witkacego oraz rewii muzyczno-tanecznej „Lata 20, lata 30”.
Obecnie możemy ją oglądać w 3 komediach: „Boeing, Boeing”, „Mayday2”, „Domu Wariatów”,  a już od stycznia w nowej premierze „Stosunki na Szczycie” 

Mówi o sobie: „Podczas bycia na scenie rosną mi skrzydła”.

Magdalena Jabłońska
Temat: Zdobywanie sponsorów, partnerów i patronatów medialnych. 

Specjalistka ds. Partnerstw i Społecznej Odpowiedzialności w Fundacja RC. Ponad 25 lat temu zaczynała w dyplomacji, potem w branży eventowej i działach marketingu aż po sektor pozarządowy. Urodzona networkerka – posiada moc łączenia ludzi wokół małych i dużych spraw, szczególnie spod znaku CSR-u. W 3.sektorze działa od 2011 roku, ale pełną gębą od 2018 roku w różnych konfiguracjach. Dziś współtworzy Kreatywny Dział PR Fundacji RC i jest doradczynią m.in. w Gdańskim Centrum Organizacji Pozarządowych w tematach strategii i rozwoju NGO, dywersyfikacji źródeł finansowania,  współpracy z biznesem (CSR) oraz promocją i komunikacją działań NGO.  Jest pomysłodawczynią Spółdzielni Socjalnej Zeroban. Jej aktualna totalna zajawka to społeczna odpowiedzialność NGO, ISO 26000 oraz ESG. 

Marta Kosińska
Temat: Pisanie wniosków na granty lokalne, regionalne i ogólnopolskie

Ekspertka w zakresie pozyskiwania funduszy dla NGO, absolwentka Zawodowego Kursu Fundraisingu (Certified Fundraiser – 11) zgodnego ze światowymi kryteriami EFA (Excellence in Fundraising Training). Trenerka szkoleń, absolwentka Szkoły Trenerów Meritum dającej uprawnienia na poziomie 5 EQF (European Qualification Framework). Doradczyni organizacji pozarządowych w zakresie fundraisingu i PR. Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także Studium Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy dla Organizacji Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej.

Absolwentka licznych szkoleń międzynarodowych i krajowych z tematyki projektowania zmiany społecznej, pracy na rzecz osób wykluczonych oraz specyfiki działania NGO, w tym Szkoły Liderów 2010. Od 16 lat z powodzeniem tworzy i koordynuje projekty w organizacjach pozarządowych w Gdańsku. Za inicjatywę i realizację wieloletnich działań „Edukacja Bez Tabu” oraz „Poradnia Bez Tabu” wraz z zespołem Poradni została uhonorowana Europejską Nagrodą Tolerancji Tolerantia 2012.

Magdalena Skorupka-Kaczmarek
Temat: Zarządzanie zmianą/kryzysem i ryzykiem i przeciwdziałanie wypaleniu

Od października 2024 roku Dyrektor Departamentu Komunikacji i Promocji Ministerstwa Obrony Narodowej. W latach 2019-2024 CEO agencji KomunikujMY. Wcześniej rzeczniczka prasowa Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza i Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Kierowała zespołami komunikacji i PR. Wieloletnia dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna m. in. w TV Canal +, TVP, radiowej Trójce czy Radiu Katowice. Wykłada komunikacje i marketing dla studentów zarządzania projektami budowlanymi PG. Współtworzyła też kampanie wyborcze w wyborach samorządowych, do Parlamentu RP i Parlamentu Europejskiego.

Alicja Zajączkowska
Temat: Planowanie rozwoju organizacji. Planowanie strategiczne i perspektywiczne

Badaczka społeczna, ewaluatorka, mentorka. Prezes zarządu rodzinnej firmy badawczej PrePost Consulting sp. z o.o.
Ma doświadczenie we współpracy międzysektorowej. Od lat aktywnie działa w sektorze pozarządowym. Z wykształcenia ekonomistka. Specjalizuje się w badaniach społecznych i ewaluacji, innowacjach, tworzeniu strategii rozwoju oraz zarządzaniu organizacjami i projektami. Tworzy programy wieloletnie oraz strategie rozwoju dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządowych.

W wolnym czasie maluje oraz wędruje z kijami po plaży na krótszych i dłuższych dystansach, chce w ten sposób przejść całe polskie wybrzeże Bałtyku.

Jej talenty z testu Gallupa to Bliskość, Uczenie się, Maksymalista, Osiąganie i Ukierunkowanie. 

Projekt współfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

wesprzyj nas

Kumulujemy dobrą energię

Chcesz uwolnić społeczną energię? Wesprzyj nas! Twoje pieniądze pomogą działać ludziom, którzy mają możliwości i czas, aby zmieniać rzeczywistość.