Jak zwiększyć rozpoznawalność Twojej organizacji? Jak o niej mówić, by budować zaufanie i zdobywać wsparcie partnerów? Jak sprawić, by ludzie dostrzegli potencjał Twojej NGO. Poznaj sposoby komunikacji, które otworzyły wiele drzwi.
We wtorek 20 maja 2025 roku w Olivia Centre w Gdańsku (oraz online) odbędzie się konferencja „Dobra Marka NGO 3. Otwórz drzwi” – wydarzenie dla tych, którym bliska jest idea międzysektorowej współpracy na rzecz silniejszych, bardziej rozpoznawalnych i wiarygodnych NGO. Trzecia edycja koncentruje się na komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, które ilustruje tegoroczne hasło “Otwórz drzwi”, symbolizujące gotowość do zaproszenia innych do środka, ale i odwagę, by wyjść naprzeciw partnerom, społecznościom i wyzwaniom współczesnego świata.
Czym jest Dobra Marka NGO?
„Dobra Marka NGO” to cykliczna konferencja edukacyjna, która wspiera organizacje społeczne w budowaniu profesjonalnej, spójnej i wiarygodnej komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej. Pierwsza edycja, zatytułowana „Czas działać!”, odbyła się w grudniu 2021 roku i skupiła się na znaczeniu wizerunku NGO w kontekście fundraisingu oraz współpracy z biznesem. Druga edycja, „W praktyce”, zorganizowana we wrześniu 2022 roku, dostarczyła uczestnikom konkretnych narzędzi i strategii, takich jak skuteczne wykorzystanie LinkedIn, budowanie relacji z mediami czy monitoring internetu.
Tegoroczne wydarzenie skupia się na budowaniu profesjonalnej, spójnej i wiarygodnej komunikacji – wewnętrznej i zewnętrznej. Trzecia odsłona to solidna dawka praktycznej wiedzy, inspirujących przykładów i nowoczesnych narzędzi marketingowych, które pomagają NGO działać skuteczniej i być lepiej słyszanymi. Konferencja skierowana jest przede wszystkim do organizacji pozarządowych, ale zapraszamy także przedstawicieli samorządów oraz biznesu – wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje i budować partnerskie relacje w duchu międzysektorowej współpracy.
Co mają drzwi do wiatraka?
Motywem przewodnim jest „otwieranie drzwi” – do współpracy, zrozumienia, zmiany i nowych możliwości. Słowo “drzwi”, obecne także w nazwach prelekcji, zaprasza do spojrzenia na komunikację w nowy sposób – jako na proces budowania relacji opartych na otwartości i zaufaniu.
“Chodzi nam o otwarcie się na trzech poziomach. Po pierwsze – międzysektorowo: chcemy, żeby NGO otwierały się na współpracę z biznesem i samorządem, ale też, żeby te dwa ostatnie sektory szerzej otwierały się na NGO. Po drugie – na poziomie samej organizacji: zachęcamy, żeby odejść od utartych schematów i zobaczyć, że można działać inaczej – łatwiej, szybciej, skuteczniej. Po trzecie – indywidualnie: każda osoba zaangażowana w działania NGO może sięgnąć po nowe narzędzia, metody i pomysły, które usprawnią jej pracę.”
Marta Kosińska, koordynatorka konferencji
Konferencja „Dobra Marka NGO 3. Otwórz drzwi” to przestrzeń, w której łączenie sektorów przestaje być hasłem, a staje się realnym działaniem – opartym na wiedzy, wspólnych celach i nowoczesnym podejściu do komunikacji.
Co się będzie działo?
Program to całodniowa podróż przez świat edukacji marketingowej, komunikacji i międzysektorowej współpracy – pełna konkretnych przykładów, inspirujących wystąpień i praktycznych narzędzi. Spotkania podzielone zostały na dwa główne bloki tematyczne: komunikację wewnętrzną w organizacjach oraz komunikację zewnętrzną i budowanie relacji z otoczeniem.
Program konferencji
9:00
Warto przyjść na dziewiątą, czyli kawa, ciasto i rejestracja
9:30
Dzień dobry! Rozpoczęcie konferencji | Maria Witecka-Wiese (Fundacja RC), Artur Sójka (Biznes Klub Polska)
O co chodzi z tymi Drzwiami? Łukasz Samborski, Dyrektor Fundacji RC; Marta Kosińska, Koordynatorka Konferencji
Ogłoszenie konkursu
Otwórz Drzwi! Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Zarządu Olivia Centre ds. PR
Część I – Komunikacja wewnętrzna
Strażnik Drzwi – rzecz o DEI w IKEA. Ireneusz Miszczenko, IKEA
Otwarte Drzwi 90210. Jak tworzyć przyjazne środowisko pracy? Natalia Gałażyn i Kacper Ciechorski, DEI Team
Drzwi z Karaibów. NGO wymarzonym miejscem pracy. Julianna Łoboda, Fundacja Widzialne
Drzwi i komnata tajemnic. Jak sprawić, by każdy o każdym pamiętał. Olga Kotyk, Fundacja Web-Korki
11:30
Smacznego! Lunch i networking
12:00
Część II – Komunikacja zewnętrzna i dobre praktyki międzysektorowe
Nie patrz na Drzwi. Jak rozwijać organizację, kiedy świat wokół się trzęsie? Paweł „Nowy” Nowak, NOWY Kolektyw / Fundusz Sektor 3.0
W Drzwiach się nie mieści. Twoje zasoby we współpracy z mediami. Michał Kopiński, Stowarzyszenie Mediów Lokalnych
Tańczący z Drzwiami. LinkedIn dla NGO. Artur Sójka, Biznes Klub Polska, Ghost Writers
Drzwi w Wielkim Mieście. Dobre wideo kluczem do zasięgów. Martyna Goździuk, ViBRAND
13:45
Przerwa na kawę
14:00
Drzwi to za mało. Poznaj kod dostępu do współpracy międzysektorowej. Marta Dietrich, Fundacja RC
Listy do Drzwi. Od pomysłu do publikacji w magazynie. Redakcja magazynu Pomost
OK Google, otwórz mi Drzwi… czyli gdzie znajdę pomoc w prowadzeniu NGO. Magda Kotlarczyk, CEO Google Poland
A sky full of stars. Chór Olivii Centre
Ogłoszenie zwycięzców konkursu
15:30
Zakończenie konferencji
Jak dołączyć?
Zapraszamy do bezpłatnego udziału w formule online. Obowiązuje rejestracja
https://app.evenea.pl/event/dobramarkango3/
W razie pytań prosimy o mail na adres: dobramarka@fundacjarc.org.pl
"Działając w sektorze społecznym, najczęściej jesteśmy prawdziwymi entuzjastami, a bazą naszej pracy jest siła woli i intuicja. Konferencja to szansa, by przekształcić pasję w profesjonalizm, wzbogacić ją o strategiczne podejście i zdobyć narzędzia, które pomogą budować silną, wiarygodną organizację.”
Marta Kosińska, koordynatorka konferencji
Konferencja realizuje następujące Cele Zrównoważonego Rozwoju: Celu 4 (dobra jakość edukacji), Cel 11 (zrównoważone miasta i społeczności), Cel 16 (pokój, sprawiedliwość i silne instytucje) i Cel 17 (partnerstwa na rzecz celów).
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja RC, a Partnerem Strategicznym Olivia Centre. Partnerem jest DEI Team. Konferencja objęta jest Patronatami Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu oraz Patronatami Medialnymi Magazynu Pomost, Magazynu Pomorskiego, Radio Kaszebe, Marketingprzykawie.pl , NGO.pl i Trójmiasto.pl
Projekt Dobra Marka NGO 3.0. jest dofinansowany ze środków Miasta Gdańska i ze środków Województwa Pomorskiego.