Jak rozpocząć współpracę z mediami?

Wszystko, co musisz wiedzieć o NGO

Po pierwsze dowiedzcie się, jakie media (tradycyjne i internetowe) śledzą wasi odbiorcy. Po drugie wytypujcie, w jakich mediach (lokalnych, regionalnych czy ogólnopolskich) chcecie być obecni. Po trzecie zdobądźcie kontakty do tych mediów – w zakładce „kontakt” jest informacja, jak się dodzwonić lub wysłać maila. Jak się skontaktujecie – zapytajcie, który dziennikarz/dziennikarka zajmuje się animacją społeczną/sprawami społecznymi. Gdy już się dowiecie, zadzwońcie/ napiszcie i umówcie się na kawę, by pogadać o możliwości współpracy.

Pamiętajcie – Wasza działalność jest atrakcyjnym tematem dla mediów, bo działacie społecznie, dla dobra innych. Nauczcie się pisać informację prasową (https://poradnik.ngo.pl/komunikat-informacja-prasowa). Dbajcie o kontakt z dziennikarzami/dziennikarkami – mówcie o tym, co się dzieje u Was, zapraszajcie na wydarzenia, proponujcie im współorganizację konkursów. Kluczowe pytanie do mediów: co możemy dla Was zrobić?

Pamiętajcie! Dziś mianem „mediów” określamy wszystkie te kanały, za pomocą których możemy rozpowszechnić informację o naszej działalności. Są to nie tylko tytuły stricte prasowe czy czasopisma (wydawane w formie papierowej, które teraz już zawsze mają także formę online), ale także każda forma posiadania strony czy profilu w mediach społecznościowych w sieci (np. ngo.pl lub strona urzędu miasta, gminy, placówki oświatowej, usługowej czy partnera biznesowego). Każdy, kto się komunikuje w Internecie i ma swoją sieć odbiorców może być pomocnym kanałem reklamy i budowy wizerunku.