Jak reklamować działania NGO?

Wszystko, co musisz wiedzieć o NGO

Każda organizacja pozarządowa musi reklamować swoje działania, by zdobyć uczestników wydarzeń (imprez, szkoleń, warsztatów i wszelkich innych aktywności) i opowiedzieć o tym, co robi. Dzięki temu będziecie mogli pokazać swoje dokonania, udowodnicie, że jesteście aktywni, że realizujecie swoje cele statutowe.

Reklamujecie się poprzez kanały online: aktualności na Waszej stronie internetowej, Wasz profil na Facebooku lub Instagramie, poprzez przesyłanie informacji o aktywności do innych mediów (patrz punkt 3). Ważne są także takie sposoby reklamy jak plakat czy ulotka. Zastanówcie się, KIM jest Wasz odbiorca i przede wszystkim GDZIE może trafić na Waszą reklamę – czy ktoś zobaczy wydarzenie w Internecie, czy może raczej przeczyta plakat lub ulotkę w lokalnym sklepie, czy bibliotece.

Trafiona reklama jest wtedy, gdy wejdziecie w skórę jej odbiorcy – jak, gdzie i kiedy ją może przeczytać. Każdy sposób dotarcia do odbiorcy jest słuszny, ale musi być przemyślany. Jeśli chcecie skutecznie reklamować swoją organizację, zastanówcie się gdzie to robić. Jak już się dowiecie – róbcie to regularnie. Prowadzenie organizacji pozarządowej bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.

Następny Jak kreować wizerunek organizacji?

Administratorem danych osobowych jest Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych. Klauzula informacyjna