Jak reklamować działania NGO?

Wszystko, co musisz wiedzieć o NGO

Każda organizacja pozarządowa musi reklamować swoje działania, by zdobyć uczestników wydarzeń (imprez, szkoleń, warsztatów i wszelkich innych aktywności) i opowiedzieć o tym, co robi. Dzięki temu będziecie mogli pokazać swoje dokonania, udowodnicie, że jesteście aktywni, że realizujecie swoje cele statutowe.

Reklamujecie się poprzez kanały online: aktualności na Waszej stronie internetowej, Wasz profil na Facebooku lub Instagramie, poprzez przesyłanie informacji o aktywności do innych mediów (patrz punkt 3). Ważne są także takie sposoby reklamy jak plakat czy ulotka. Zastanówcie się, KIM jest Wasz odbiorca i przede wszystkim GDZIE może trafić na Waszą reklamę – czy ktoś zobaczy wydarzenie w Internecie, czy może raczej przeczyta plakat lub ulotkę w lokalnym sklepie, czy bibliotece.

Trafiona reklama jest wtedy, gdy wejdziecie w skórę jej odbiorcy – jak, gdzie i kiedy ją może przeczytać. Każdy sposób dotarcia do odbiorcy jest słuszny, ale musi być przemyślany. Jeśli chcecie skutecznie reklamować swoją organizację, zastanówcie się gdzie to robić. Jak już się dowiecie – róbcie to regularnie. Prowadzenie organizacji pozarządowej bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.