Jak pozyskać sponsorów?

Wszystko, co musisz wiedzieć o NGO

Pozyskiwanie sponsorów jest procesem, w którym kluczowe są takie działania jak rozeznanie w rynku, przygotowanie oferty sponsorskiej i opracowanie planu działania. Na początku warto sobie zadać pytanie o to, jakie są potrzeby finansowe organizacji, na co chce przeznaczyć zdobyte środki i jakie będą tego korzyści społeczne. Relacje z potencjalnym sponsorem można budować na kilku płaszczyznach.

To, czy pozyskiwanie sponsora nam się uda, zależy od tego, czy będziemy potrafili wskazać na zbieżności w naszych interesach, korzyści płynące dla sponsora czy wspólne wartości. Sponsor jest w sytuacji posiadania funduszy, które nam są potrzebne. Umiejętność rozmowy z nim oznacza, że nie prosimy o nie wprost, ale wykazujemy dobra, które będą po stronie sponsora, kiedy wejdzie z nami w relację. Lista tego, co możemy zaoferować sponsorowi, jest zależna od specyfiki tego, czym się zajmujemy. To, co jest uniwersalne, to wiedza i czas.

Nasza organizacja może też być dla sponsora zupełnie nowym nośnikiem informacji (nowe kanały dotarcia, nowi odbiorcy). To, co zwiększy nasze szanse na sukces, to indywidualne podejście i oferty szyte na miarę. Zdobycie sponsora nie kończy wcale tego procesu. O te relacje należy dbać. Dziękujemy im za pomoc i informujemy o naszych działaniach zrealizowanych dzięki ich wsparciu, o płynących z nich korzyściach oraz o działaniach promocyjnych podejmowanych na rzecz sponsora.

Trzeci org – Łukasz Gorczyński FAQ